Observer

منوی اين بلاگ

صفحه اصلی
نسخه انگليسي
فتو بلاگ
پروفایل- ابزرور به معناي ناظر و مشاهده كننده

English Version
My Photoblog
XML

 آرشيو

11/14/2004 - 11/21/2004
11/21/2004 - 11/28/2004
11/28/2004 - 12/05/2004
12/05/2004 - 12/12/2004
12/12/2004 - 12/19/2004
12/19/2004 - 12/26/2004
12/26/2004 - 01/02/2005
01/02/2005 - 01/09/2005
01/09/2005 - 01/16/2005
01/16/2005 - 01/23/2005
01/23/2005 - 01/30/2005
01/30/2005 - 02/06/2005
02/06/2005 - 02/13/2005
02/13/2005 - 02/20/2005
02/20/2005 - 02/27/2005
02/27/2005 - 03/06/2005
03/06/2005 - 03/13/2005
03/13/2005 - 03/20/2005
03/20/2005 - 03/27/2005
04/03/2005 - 04/10/2005
04/10/2005 - 04/17/2005
04/17/2005 - 04/24/2005
04/24/2005 - 05/01/2005
05/01/2005 - 05/08/2005
05/08/2005 - 05/15/2005
05/22/2005 - 05/29/2005
05/29/2005 - 06/05/2005
06/05/2005 - 06/12/2005
06/12/2005 - 06/19/2005
06/19/2005 - 06/26/2005
06/26/2005 - 07/03/2005
08/14/2005 - 08/21/2005
08/21/2005 - 08/28/2005
09/04/2005 - 09/11/2005
09/18/2005 - 09/25/2005
10/16/2005 - 10/23/2005
10/23/2005 - 10/30/2005
10/30/2005 - 11/06/2005
06/18/2006 - 06/25/2006
11/12/2006 - 11/19/2006
03/25/2007 - 04/01/2007
07/08/2007 - 07/15/2007
09/09/2007 - 09/16/2007
10/21/2007 - 10/28/2007
01/06/2008 - 01/13/2008

 فهرست مطالب

روابط عمومي و ارتباطات *
فتو ژورناليسم *
فرهنگي، سياسي اجتماعي *
کامپيوتر و اينترنت *

شماره جدید ماهنامه عکس *
شماره جديد ماهنامه دوربين عکاسي *
شماره جدید ماهنامه وب *
شماره جدید ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات *
شماره جدید مجله اینترنت *

دلایل عدم امکان پیش بینی نتایج انتخابات در ایران

بررسی اهمیت بکارگیری وبلاگ در روابط عمومی و نقش کارکردی آن

خواندنيها

اولين پايگاه اطلاع رساني تخصصي فناوري اطلاعات هفته نامه عصر ارتباط اخبار فناوري اطلاعات شبكه فناوري اطلاعات ايران بزرگتر ين دايركتوري هنرمندان تصو يرگر ايران.عكاسان،نقاشان ،كاريكاتور يستها،طراحان و مجسمه سازان انجمن روابط عمومي ايران Mehr News Agency Fars News Agency Sharif News

Professional Communications Blogs

موسسه كارگزار روابط عمومي كافه سايبر.بازخواني ارتباطات روابط عمومي كاربردي روابط عمومي چرك نو يس.نوشته هاي غير رسمي از روزنامه نگاري و ارتباطات يك كليك براي هميشه بلاگ خبرنگار دات.ارتباطات جمعي ارتباطات .محسن صانعي يارندي.همين جاست كليك نكنيد.ارتباطات جمعي،فتو ژورناليسم، رسانه هاي جمعي ، علم و هنرروابط عمومي مقالاتي در زمينه بازاريابي الكترونيكي-اينترنتي زبان فارسي در دنياي ارتباطات در انتظار ارتباط با شما

وبلاگ های دوستان

* پوتين* رسانه ها و تکنولوژیهای ارتباطی

* سایه عشق* بوی جوی مولیان

* پوشش خبری* HasanPix

* يادداشت‌هاي يك خبرنگار* جامعه شناسی ارتباطات

روزنامه ها و نشريات

WASHINGTON POST WALLSTREET JOURNAL INT.HERALD TRIBUNE WASHINGTON TIMES SUNDAY TIMES FINANCIAL TIMES CHICAGO TRIBUNE در انتظار ارتباط با شما

خبرگزاريها

Islamic Republic News Agency Iranian Students News Agency Islamic Republic Of Iran Broadcasting The Associated Press Iranian Sport News Agency Iranian Job News Agency Petroenergy Information Network China News Agency Fars News Agency ISLAMIC NEWS Mehr News Agency
Tuesday, February 15, 2005
 نظرات برو بچ ایرانی در باره روز والنتاین
بی بی سی پرشین -
.ولنتاين هر چه باشد و با هر فلسفه وجودی ربطی به فرهنگ ايرانی نداشته و ندارد
مايه بسی تاسف است اگر بگوييم واليان ولنتاين غربی بهتر از مردم اين سرزمين
ميدانند که گذشته غنی ايرانی بسی حرفها برای گفتن دارد که جايی برای ولنتاين آنها
نباشد. هدف از اين نوشته توهين به برگزاری جشنها و مراسم ملی نيست و بعکس
تلنگر به مردمی است که ندانسته با وجود گذشته پربار چندين هزار ساله و اسطوره های
زيبای ملی و فولکلوريک دست به دامان يک فرهنگ غريب چند صد ساله شده و
بدين گونه با زبانی گو يا اقرار به فقر فرهنگی و ملی شان ميکنند. رضا - تهران
روز والنتاين مراسمی مربوط به همه جامعه بشری است و اين جشن يک رسم خارجی
يا داخلی برای کسی خاص محسوب نمی‌شود. اگر روزی ببينيد که خانوم‌ها هم مثل
آقايون حاضر به ابراز احساسات درونی خود هستند آن روز يک والنتاين حقيقی
خواهد بود. بهرام - تهران
عشق دليل بودن و ماندن است. نيروی عظيمی است برای رسيدن به معشوق. من
اين روز قشنگ را به مرد محبوب زندگی ام تبريک می گويم. روز قشنگی است
ولی بهتر است يک نام ايرانی برای آن در نظر گرفت. مينا - تهران
روز جالبی است و شکل سمبليک آن بسيار ز يباست.... اگر که مثل خيلی از کارهای
سمبليک در آن رنگ نبازد و دچار تجمل و افراط گرايی نشود.... قابل توجه همه
هموطنانم که: در ديکشنری در توضيح اين روز تنها تبريک و هديه دادن کارت و
شکلات و گل نوشته شده است. نه عطر و اودکلن و شلوار و پيراهن و
گردنبند و ...! کامران - تهران

.روز والنتاين روز عشق است، روز نگاه جديد، روز زندگی نو، روز مهربانيست
روز شناخت قلبهاست روز .... ولی افسوس که بعضيها اين روز را کم ميشمارند
و کوتاهی ميکنند و بعضيها هم که شر درست ميکنند ولی در هر صورت برعاشقان
واقعی و مخصوصا عشق خودم تبريک ميگم و باز هم مثل هميشه ميگم عاشقتم
ديوونتم ديوونه و ... کاوه - مشهد
به اعتقاد من پيروی از رسم و رسومات زيبا و دوست داشتنی نه تنها مردود نيست
که با تداوم و بقای بيشتر دوستی ها و پيوندهای خانوادگی است و هيچ ربطی هم به
وضعيت مادی خانواده ها ندارد. پس بيائيد با هر آنچه در توانمان هست نسبت به


نزديکانمان ابراز عشق و دوستی نمائيم. مهران - تهران
اولا از آقايان خواهش می کنم علی و فاطمه را قاطی اين موضوعات نکرده و خراب
نکنند، هر پديده و يا هر شخصيتی هو يت و جايگاه خاص خودش را دارد. اين راه حل
نيست که برای مسلمان کردن مردم هر چيزی را رنگ اسلامی زد. ما نبايد هو يت
مقدسات خود را با اين چيزها عوض کنيم. ديگر اين که رواج اين پديده به علت تقليد
است (به خصوص، به قول يکی از خوانندگان همين صفحه، در ميان تازه به دوران
رسيده ها و يا قشر مرفه تر جامعه) و گرنه ما مردم مشرق زمين در عشق ورزی
.از ديگران جلو هستيم. ادبيات فارسی از زيباترين بيانات عاشقانه غنی است
خالص ترين نمونه عشق زن و مرد در ادبيات فارسی، عشق فرهاد کوه کن
به شير ين است. فاطمه - تهران
من هم مانند بسياری ديگر از دوستان بخاطر اينکه اين روز سنتی غربی است و بهتر
است هرچه زودتر جانشينی ملی و ايرانی بطور مشابه جايگزين آن شود اين روز را
دوست ندارم و اتفاقا تا حد امکان از هديه دادن در اين روز اجتناب می‌کنم. تصور می‌کنم
تعيين يک روز مشابه از سازمانهای غير دولتی ها و يا جامعه کاربران ايرانی اينترنت
بربيايد. ميثم - تهران


به نظر من اين يک واقعيت است که بايد پذيرفت. در ايران اين روز هرسال از سال
ديگرش پرشورتر برگذار می شود. بايد به صورت منطق و با دليل اين موضوع را
روشن کرد و در جوامع غربی اين مطلب جا افتاده است و در ايران هم چندسالی است
که شدت گرفته، پس می شود به نحو شايسته با آن کنار آمد. بيايند اصل قصه
خانم والنتينا را برای جوانان بگويند تا بدانند جر يان روز والنتاين چه بوده و بايد
کار کارشناسی صورت بگيرد. ميرزا - مسکو
در تبر يز دختر و پسرها هر سال بيشتر از سال قبل به روز والنتاين اهميت ميدهند و
از دست مخالفان هم هيچ کاری ساخته نيست. حتی دخترها به هر قيمتی که شده والنتاين
را بيرون ميروند تا دلبر خود را ببينند و مقابل خواسته پدرشان برای بيرون نرفتن و
زود برگشتن مقاومت ميکنند. جوانها ديگه از اين غم و اندوه و عزا خسته شده اند و
ميل به آزادی و فرهنگ جديد هر روز در ايران بيشتر ميشود. شايد بتوان تمام گلها را
کند ولی نميتوان جلوی آمدن بهار را گرفت. رامش - تبريز
به نظر من عشق زيباتر ين وازه ميباشد و چيزی است فطری که ميتواند انسان را به
خدا هم نزديک کند ولی متاسفانه درايران طوری عمل کرده اند که جوانان ايرانی به
هرواژه ای غيراز واژه های ايرانی علاقه مند ميشوند تا به نوعی نياز خود به آزادی
را بيان کنند و متاسفانه از فرهنگ اصيل و خوب ايرانی دورتر ودورتر
شو يم... احمد - اصفهان


آشنايی ايرانيان با والنتاين همه اش زير سر اينترنت است (دست کم من و ساير دوستانم
که اينجوری آشنا شديم) و مهم نيست که افراد کجا زندگی ميکنند، شمال يا جنوب تهران
يا شهرستان، بيشتر آنهايی که با اينترنت در تماس هستند با اين قضيه آشنا ميباشند. به
نظر من اشکالی ندارد حالا به نام والنتاين عاشق و معشوقها سلام و عليکی بکنند. من
نميدانم چرا ما اينقدر حساسيم روی قضايا و بلافاصله مير يم روی قضيه اينکه آيا ايرانی ها
خوب است اينکار را بکنند يا خوب نيست!؟ مثلن اگر ما روی جشن نوروز تبليغات کنيم
به حدی که ساير فرهنگها هم آن روز را جشن بگيرند آيا اين قضيه بد ميشود يا خوب؟ بعد
اگر مثلن يک کشور ارو پايی بگويد "نه، ما بجای نوروز يک روز ديگر را برای جشن
آغاز بهار قرار ميدهيم" اين قضيه خنده دار نخواهد بود؟! حال يه بنده خدايی پيدا شده که
روزی به نامش است. هر کس دوست دارد تبر يک بگويد و هديه بدهد، هر کس هم دوست
ندارد ندهد. اينکه ديگر گرفتاری ندارد. فرهاد - ونکوور
من خودم اعتقادی آنچنانی به اين روز ندارم اما می توان به واسطه اينکه اعتقاد کسانی جز
من باشد آن را پذيرفت البته برای هر کشوری يک رسمی وجود دارد و سنتی؛ آنچنا نکه
.يهوديان عيد پاک دارند و مسيحيان کريسمس مسلمانان نيز رسوم خاص و جداگانه دارند
بحث نبايد حالت ايدئولوژ يک به خود بگيرد بلکه بايد مسير عقلائی و انسانی خود را حفظ
کند. ما عاشورا را داريم که از مذهب مشتق می شود و به عبارتی يک سنت کاملا دينی
اما پرسش بنيادی باقی می ماند و آن آيا غربيها حاضرند اين رسم را که زير بنا و بنياد
ظلم ستيزی دارد را به عنوان روز عدالتخواهی بپذ يرند؟ اگر همچنانکه طرفداران والنتاين
عشق را قاعده ای بشری می دانند عدالت نيز کاملا جهانشمول است و نمی توان به صرف
.داشتن صفت يک کشور يا دين خاصی آن را نپذيرفت
البته من نيز جان کلام آن متفکر غربی را قبول دارم که من جانم را می دهم تا تو بتوانی
آزادانه حرفت را بزنی اما اين امر نبايد به قاعده ای منجر شود که مرغ همسايه غاز
شود. حزباوی - اهواز


عشق زيباترين دليل زندگی است و گرامی داشتن عشق، گرامی داشتن علت همه خوبيها و
هر بهانه ای برای تجليل از عشق بسنديده است. امين - اصفهان
تا آنجا که من فهميده ام اين روز مربوط به زوج های جوان هم می شود! ولی چه خوب
می شد اگر اين روز همزمان با جشن سده برگزار می شد يا اگر يک اسم ايرانی برايش
می گذاشتند. نرگس - قم
به نظر من هر روزی که سبب شادمانی و دوستی بين آدمها بشود پسنديده است و اين روز
که منتسب به حضرت والنتاين می‌باشد و به نام روز عشق معروف است از چنين روزهايی
است و من از فرصت استفاده می‌کنم و به ناهيد عزيزم اين روز را تبريک
می‌گويم. کريم - تهران
در شهر من شيراز هم اين روزها شور و شوق زيادی می بينم. همه دنبال خريد و تهيه يک
هديه مناسب برای معشوقه خود هستند و از چندين روز پيش پوسترها و تبليغاتی در سطح
شهر برای ياد آوری اين روز به جوانان پخش شده که نشان دهنده توجه جوانان به اين روز
است. جوانان در اين روز قرارهای خود را در اماکن عمومی و معمولا در کافی شاپها
ميگذارند. کامران - شيراز
به نظر من نبايد به هر خرده فرهنگ غربی به ديد منفی نگاه کرد. روز والنتاين می تونه
فرصت خوبی برای ابراز عشق باشه. اما در فرهنگ ايرانی مناسبت های بسياری برای
اين کار وجود داره. البته با کمی دقت می فهميم که اکثر اين عشقها زودگذر و سطحی هستند
و ارزش اختصاص يک روز به خودش را ندارند. مسعود - تهران


به نظر من اين روز زياد در فرهنگ ما جا نيفتاده و مثل اين است که بخواهيم در ايران
کريسمس را به ديگران تير يک بگوييم. شايد به اين دليل که ما روزی به نام روز عشق
نداريم باعث شود که اين روز بيشتر عمومی شود که اين مستلزم اين است که اين موضوع
در بين همه مردم مورد قبول باشد که با توجه به عقايد مذهبی و فرهنگی مردم احتمال آن کم
می باشد چراکه دوستی پسر و دختر در ايران مثل غرب مسئله ای عادی و
روزمره نيست. مهديزاده - کرج
به عشق اعتقاد دارم، اما متأسفم که با اين فرهنگی که داريم و با اسطوره های غنی خودمان
بايد از غرب وام بگيريم. مژده - آمريکا
روز والنتاين روز عشاق است. روزی که رسمه با فرستادن کارت و گل و يا شکلات بهمراه
يک پيام عاشقانه (و يا دوستانه) شما علاقه تون رو به يارتون و يا دوستانتون نشون بديد.
ولی ديگه روز والنتاين تنها روز عشاق نيست، بلکه روز مهر و محبت است. روزی که
به دوست و آشنا بگيد که بهش اهميت ميديد. البته به نظر من برای نشون دادن مهر و محبت
روز بخصوصی لازم نيست... امروزه در بعضی کشورها اين روز رو به دو قسمت
تقسيم کردند. مثلا ۱۴ فوريه دخترها به پسرها شکلات ميدهند و عشقشون رو ابراز ميکنند
و در عوض در روز ۱۴ مارس پسرها با اهدای آب نبات ابراز محبت ميکنند و اينجوری
دو روز رو خوش ميگذرونند! جمالزاده - تهران


مردم هر جامعه ای بايد طبق هنجارهای آن مکان رفتار کنند، بنا بر اين اگر اين کار در جهت
معيارها باشد عمل خوبی است. حميد رضا - تهران
دوست دارم به دختر مورد علاقه ام هديه بدهم ولی از اينکه در روز جشن والنتين اين کار را بکنم
پرهيز می نمايم. من هر وقت که احساس کردم لازم است به او کادو می دهم اما اگر اين روز با
.روز والنتين مصادف شود يک روز دادن هديه را به تعويق می اندازم يا زودتر انجام می دهم
.چرا؟ چون احساس می کنم مجموعه مراسم و آداب و رسوم ايرانی را بايد محفوظ نگه دارم
اسب تروآی فرهنگی مانند جشن والنتين می تواند اين مجموعه فرهنگ ايرانی را از درون
متلاشی کند. من به شخصيت والنتين احترام می گذارم و داستان او بسيار زيبا و تأثر انگيز
است، اما اگر قرار باشد من به عنوان يک ايرانی از هر چيزی که خوشم آمد آن را وارد سبد
.فرهنگی خودم بکنم تا چندی ديگر فرهنگ من در فرهنگهای بيگانه حل خواهد شد
جوانان ايرانی هم عموما دچار خودباختگی و از خود بيگانگی فرهنگی شده اند و البته
تقصيری ندارند. وقتی ارتباط يک ملت با تار يخ گرانقدر گذشته اش قطع شد اين نتايج را
نيز به دنبال دارد. ايکاش معادلی ايرانی برای روز والنتين پيدا می شد. فکر می کنم در
افسانه های ايرانی چنين مضمونی وجود دارد. پارسال در يک مقاله ای می خواندم
که چنين بوده است. علی ايرانی - تهران
عشق را نمی توان انکار کرد، حتی اگر دشمنش قدار باشد... والنتاين خود بهانه ای برای
عشق ورزی و عاشق شدن است، پس بايد آن را دوست داشت و به استقبالش
رفت. رضا - وين
برگزاری والنتين هيچ ربطی به دولت ايران ندارد و به نظر من جوانهای ايرانی بايد همه ساله آن
را به جا بياورند چون به آنها اجازه ابراز عشق می دهد. نيما - دوسلدورف
به نظر من هر سنتی که بيانگر عشق باشه خوبه، فرقی نمی کنه که غربی باشه
يا شرقی، ايرانی باشه يا خارجی. مهم اينه که در اين دوره زمونه که همه چی جنگ
و فقر است، انسان به ياد عشق ودوستی بيفته.... محمد رضا - شيراز
ما نبايد روز خارجی ها را جشن بگيريم. روز والنتاين روز دردسر برای آقايان هست. اگر آقايان
چيزی نخرند زنها از حسادت می ميرند.... علی - استکهلم
روز والنتين و کريسمس سالهاست که جزو آداب و رسوم مناطق مرفه تهران است و از آن جايی
که اين مناطق نسبت به گذشته افزايش زیادی يافته است، به همين ميزان، در تهران اين گونه
رسوم افزايش يافته است که در ساير مناطق ايران تقر يبا ناشناخته هستند. لذا گفتن اين که
بعد ازعيد نوروز در رتبه دوم قرار دارد، جوک است. زيرا در اين مناطق اصولا کريسمس
.جای عيد نوروز را گرفته است يا اين که عيد نوروز را مثل کريسمس برگزار می کنند
اين برخوردها سوژه خاص شهرستان ها برای تمسخر اين قشر است (تازه به دوران
رسيده ها). من با اين که در همين مناطق زندگی می کنم ولی اين رواج را
نديده ام.... بهزاد - تهران

   Tuesday, February 15, 2005 محسن صانعی یارندی

در انتظار ارتباط با شما Designed by Mohsen Sanei Yarandi. Observer 2004 - 2007.© Copyright. All right reserved.